Clientervaringsonderzoek 2024: deel ons kaartje uit! 💌


Gemeenten voeren elk jaar een cliëntervaringsonderzoek uit onder ouders die jeugdhulp hebben ontvangen. In 2024 en 2025 wordt dit onderzoek uitgevoerd met onderzoeksbureau ZorgfocuZ.

Als regio zijn wij benieuwd naar de ervaringen van ouders en jongeren met de lokale toegangen. Zijn ouders/jongeren vriendelijk geholpen? Word er geluisterd naar hun verhaal? Is er een passende oplossing gevonden en past de hulp ook daadwerkelijk bij de hulpvraag?

Een kaartje op de post

Gezinnen die afgelopen jaar jeugdhulp of ondersteuning hebben gehad van jeugdprofessionals krijgen van hen een ansichtkaart. Daarop staat een QR-code en een link naar een online vragenlijst. Er zijn twee vragenlijsten in omloop: eentje voor ouders/verzorgers en eentje voor jeugdigen. Het is voor ons heel waardevol als ouders en jeugdigen hun ervaringen(en) met ons delen, zodat we onze hulp nóg beter kunnen afstemmen.

Wil jij ons helpen zo veel mogelijk ingevulde vragenlijsten te verzamelen? Deel ons kaartje uit of zorg er voor dat deze onder de aandacht komen bij de ouders en jeugdigen. Het invullen kost ze maar een paar minuten.

Resultaten

De uitkomsten van het clientervaringsonderzoek zullen we hier op onze website communiceren. Heb je vragen en/of opmerkingen omtrent het clientervaringsonderzoek? Stuur een mailtje naar info@zi2t.nl.